a felhasználók tájékoztatása a távhőszolgáltatás díjtételeiről, az elszámolás módjáról és a számlázási rendről,
a felhasználói, díjfizetői változások bejelentésével kapcsolatos feladatok,
a kiállított lakossági számlák tartalmának ismertetése, felülvizsgálata, esetleges korrigálása,
felvilágosítás a mellékvízmérők alapján történő elszámolásról, megállapodások megkötése, módosítása, esetleges téves elszámolás korrigálása,
tájékoztatás díjhátralékokról, az elmaradt díjak megfizetésének lehetőségeiről,
a szolgáltatást érintő általános kérdések és a tevékenységi körbe tartozó konkrét felhasználói, díjfizetői kérdések megválaszolása,
tájékoztatás a fogyasztóvédelmi érdekképviselet és a távhő törvényben megjelölt hatóság jogköreiről, feladatáról, a sérelem orvoslására biztosított lehetőségekről,